Beiratkozási tájékoztató

Kedves Új Hermanosok! Kedves Szülők!

A 10/2020 (V. 29) EMMI határozat (továbbiakban határozat) értelmében a középfokú iskolákba kétféleképpen lehet beiratkozni:

  1.     Elektronikusan a KRÉTA rendszeren keresztül
  2.     Személyesen

Június 15-től június 23-án 24 óráig tudjuk fogadni az elektronikus beiratkozásokat. Az e-Ügyintézés felületén van lehetőség a szülők részére, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével.

Az elektronikusan beiratkozóknak is kötelező legkésőbb 2020. szeptember 1-ig, átadni az általános iskolai bizonyítványát, illetve be kell mutatni az intézmény által kért dokumentumok eredeti példányát.

Az elektronikus adatbeküldésre kétféle lehetőség van:

a) A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola KRÉTA rendszerébe és ott az e-Ügyintézés felületre.

 

Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyeket a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

b) A szülő az e-Ügyintézés felületen ( https://eugyintezes.e-kreta.hu/ ) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre.

Itt kitölti a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

 

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és generálja a nyomtatványokat

Amennyiben nem találja meg a tanulót a szülő által megadott adatok alapján a rendszer, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, illetve kéri, hogy a szülő vegye fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert.

A rendelet értelmében az általános iskola elektronikus úton eljuttatja a tanuló szülője vagy törvényes képviselője részére az iskolai bizonyítvány másolatát.

Az elektronikus beiratkozáskor fel kell tölteni:

  • a tanuló általános iskolai bizonyítványát
  •  az 5. vagy 9. évfolyamra jelentkezők kitöltött űrlapját
  • az 5. évfolyamra jelentkezők esetében az etika/ hittan oktatásról szóló szülői nyilatkozatot
  • A tájékoztató levelünkkel egy időben megküldtük az egészségügyi nyilatkozatot, ezt kitöltve, aláírva, majd szkennelve vagy fotózva kell feltölteni
  • A gólyatáborba jelentkező 9. évfolyamosoknak a táborról szóló nyilatkozatot
  • A NEK lapot a nyári ügyeleti napokon adhatják le a titkárságon, legkésőbb szeptember 1-én az első tanítási napon.

Személyesen 2020. június 24-én 8.00 és 16.00 között van lehetőség beiratkozni iskolánkban.

A személyes beiratkozás a tájékoztató levelünkben foglaltak szerint történik. Minden osztály részére külön tantermekben alakítunk ki beíró bizottságokat, így biztosítva a biztonságos távolságok betartását. Kérjük a szülőket és a diákokat, hogy az intézményben szájat és orrot takaró eszközt használjanak.

A fenti, az elektronikus beiratkozásnál felsorolt, dokumentumokat a személyes beiratkozáshoz hozzák magukkal.